Home | Voor consumenten | Voor artsen/therapeuten | Publicaties | In het Nieuws | Links | Contact | Forum | Zoeken
Informatief
Medische sectie
Reishi en kanker
Reishi preventief
Reishi producten
Geschiedenis Reishi
Veelgestelde vragen
Op de hoogte blijven
Disclaimer
Enquête
Heeft u ervaring met Reishi ?

Actueel
Recente discussie
1: Re:Is het iets voor mij? (4) mark
2: Fashion Purchases (1) sadfd
3: Re:REISHI bij niercelkanker (Grawitz-tumor) (6) piet
4: Re:bevordering van zwangerschap (2) *
5: Re:gebruik van Reishi (5) Frank
Reishi.nl Forum
Welkom, Gast
Alstublief Inloggen of Registreer.    Wachtwoord verloren?
Ervaringen uitwisselen.
Ga naar beneden Reageer Favoriet: 0
TOPIC: Re:gebruik van Reishi
ganotherapie (Gebruiker)
Fresh Boarder
graph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
gebruik van Reishi 2 jaren, 7 maanden terug  
Ganoderma kwam op mijn pad 2 jaar geleden toen ik ernstig ziek was. Toen ik het begon te gebruiken kwamen er veel reaktie's omhoog waar ik op dat moment niet blij mee was, maar had goede uitleg van mijn arts gehad waardoor ik begreep dat de gifstoffen eerst uit mijn lichaam verwijdert moesten worden. Daarna kwam de opbouw en nu voel ik me niet alleen weer gezond maar zie er ook jonger uit en voel me veel vitaler. Gebruik nog steeds de Ganoderma en ook zijn veel mensen in mijn omgeving het gaan gebruiken met goed resultaat.
Alleen is het heel belangrijk dat er goed wordt uitgelegd hoe het middel werkt door een arts die er ervaring mee heeft.
Heb er veel ervaring mee wil die graag met je delen.

Melden aan moderator   Gelogd Gelogd  
  De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
jelleke (Gebruiker)
Fresh Boarder
graph
Re:gebruik van Reishi 2 jaren, 3 maanden terug  
Reishi heb ik in ibiza leren kennen. De reishi wordt in een vloeistof gemaakt. Ik had er nooit van gehoord maar het doet mij erg goed. Ik vroeg me af wat het verschil is tussen capsules en vloeistof en wat jullie ervaringen zijn met de capsules en waar jullie die kopen ?
Dank alvast voor reacties, groet, jelleke

Hanny (Bezoeker)
Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Verjaardag:
Omdat mijn immunsysteem niet goed functioneert heb ik op advies van een bekende een Shitake complex gekocht. Hierin zit ook 300 mg. Reishi. Nu lees ik op internet dat je het beter niet kunt gebruiken zonder overleg met een arts.
In verband met een aandoening aan mijn ogen gebruik ik wekelijks medicijnen. Dit is een vorm van chemo, wel in een hele lichte vorm. Ongeveer een tiende van wat kankerpatienten krijgen.
Ik heb gelezen dat Reishi de bijwerkingen van chemo kan verzachten?
Wat voor ervaringen heb jij met Reishi en waar heb je het voor gebruikt?
Gebruik je het naast reguliere medicijnen?

muriel (Admin)
Administrator
graph
Hierbij een antwoord op jouw vragen. Het verschil tussen capsules en vloeistof is als volgt uit te leggen.
Mensen kunnen de rauwe Reishi-paddenstoel niet goed eten (smaakt namelijk erg bitter!) en slecht verteren. Daarom is er een bewerking nodig die ervoor zorgt dat de actieve stoffen uit Reishi makkelijk in de darmen opgenomen kunnen worden na inname, in de vorm van vloeistof of capsules.
Voor de vloeistof wordt de Reishi paddenstoel in stukjes gehakt en dan langdurig gekookt in water. Men gebruikt b.v. 1,5-9 gram per keer. Er ontstaat dan een water-extract met de actieve stoffen van Reishi daarin. Na afkoeling kan men dit in porties opdrinken.
De capsules bevatten Reishi-poeder. Dit poeder kan o.a. worden bereid uit de Reishi paddenstoel of uit de Reishi sporen. Dit gebeurt via een speciale hoge druk-water-extractie methode, een ingewikkelde techniek die meestal alleen in speciale laboratoria wordt toegepast. Door deze techniek ontstaat een veel sterker geconcentreerde vorm van Reishi. Als het nodig is om een hoge dosis van Reishi te nemen, b.v. bij kanker, dan kan men dit met vloeistof-bereiding nauwelijks bereiken. Men zou vele liters van dit water-extract moeten drinken, de hele dag door. Met capsules kan gemakkelijk een hogere, meer geconcentreerde hoeveelheid ingenomen worden. Bovendien is er het gebruiksgemak. Men hoeft niet telkens Reishi in de vloeistof te bereiden. Men kan gewoon een capsule innemen.
Ervaringen met capsules en waar gekocht:
We hebben goede ervaringen met capsules, en combineren het vaak met sterke antioxidanten, zoals vitamine C of Druivenpit-/druivenschil-extract. Dan worden de actieve stoffen nog beter opgenomen. Capsules kunnen worden gekocht bij www.mamacorp.nl of www.lilac.nl (website in opbouw). Via www.lilac.nl kan ook Reishi-thee worden besteld, een zeer milde vorm van Reishi, die ook in vloeistof wordt gemaakt en kort gekookt wordt (25 gram per doosje). Lekker als thee, en goed voor de algemene gezondheid.

Frank (Bezoeker)
Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Verjaardag:
Re:gebruik van Reishi 1 jaar, 11 maanden terug  
Het is moeilijk om Reishi puur uit één ervaring te beoordelen. Vandaar misschien de weinige reacties .?

Go naar boven Reageer

content © 2006-2010 reishi.nl, webdesign © 2006-2010 implano multimedia